Witaminy i minerały na lato. Sprawdź czego Ci brakuje.

Lato kojarzy nam się z beztroskim okresem, kiedy zatracamy się w promieniach słońca, smacznych lodach, a także sportach wodnych. Człowiek żyje wówczas w przekonaniu, że wyższa temperatura, świeże owoce i warzywa, uchronią go przed bakteriami i wirusami. Nie ma nic bardziej mylnego. Wszystkie na pozór pozytywne aspekty wakacji, mogą być przyczyną wielu  chorób oraz dolegliwości, a także powodem zaniedbania diety bogatej w witaminy i minerały

Witaminy i minerały na lato

W sezonie letnim jesteśmy szczególnie narażeni na szkodliwe działanie promieni słonecznych, alergie, odwodnienie lub przesuszenie skóry. Pomimo ładnej opalenizny i przekąsek w formie owoców, nasz organizm może cierpieć na deficyt witamin, a także składników mineralnych. Na ich niedobór może mieć wpływ większe zapotrzebowanie na energię w porze letniej, a także postępująca degradacja ziemi.

Całoroczna profilaktyka bogata w witaminy i minerały.

Każda z witamin i minerałów posiada swoje indywidualne funkcje oraz właściwości zdrowotne, które są niezbędne do prawidłowej pracy organizmu. Należy na bieżąco obserwować stan naszego zdrowia, analizując energię, wytrzymałość, a także apetyt. Zapotrzebowanie organizmu na witaminy daje nam jasne sygnały. Podobnie jak wystąpienie pragnienia lub ssania w żołądku, a więc bodźców które domagają się wody lub jedzenia. Istnieją witaminy i minerały którymi powinniśmy suplementować przez cały rok, ale też takie których deficyt zależny jest od danej pory roku.

Witaminy i minerały

Oprócz odpowiedniej diety, zależnej m.in. od temperatury, produktów sezonowych i wysiłku fizycznego, należy pamiętać o rozsądnej suplementacji. Nie wszystkie owoce lub warzywa są w stanie zapewnić nam kompletną dawkę drogocennych wartości odżywczych. Wysokie temperatury, nadmierne pocenie się, zmienne anomalie pogodowe itd., ciągną za sobą wiele konsekwencji, szybko doprowadzając do niedoboru witamin i minerałów. Ponadto, postępująca degradacja ziemi znacznie obniża ilość wartościowych składników w roślinach, czasami nawet o 80% ! Sam proces przygotowywania i przechowywania posiłków ma wpływ na pozbawienie owoców i warzyw witamin. Brak szybkiej reakcji, opieki oraz suplementacji, obfituje w takich skutkach jak:

  • Kruche włosy i łamliwe paznokcie,
  • Krwawiące dziąsła,
  • Problemy z prawidłowym wzorkiem,
  • Zakłócenie układu odpornościowego, trawiennego, krążeniowego, nerwowego,
  • Osłabienie i problemy z koncentracją.

Witamina D.

Witamina D nazywana jest potocznie witaminą słońca. To właśnie ekspozycja naszej skóry na słońce, powoduje wytwarzanie jej w naszym organizmie. Niestety, ale w okresie zimowym, kiedy zmagamy się z brakiem naturalnego światła, silnym zachmurzeniem, jesteśmy bardzo narażeni na jej niedobór. Witamina D jest odpowiedzialna za proces wchłaniania wapnia i fosforu, a także zapobiega nadciśnieniu, chorobom serca. Ponadto, skutecznie walczy z alergiami, anemią oraz cukrzycą. Suplementacja witaminą D jest niezbędna również w okresie letnim, kiedy stosujemy kremy z filtrami, spędzamy czas w biurze lub szkole, gdzie nie mamy wystarczającego dostępu do naturalnego światła. Co ważniejsze, z wiekiem tracimy zdolność do syntezy witaminy w organizmie. Skutkami niedoboru witaminy D są:

Witamina D
  • Przyspieszony proces starzenia się skóry,
  • Deformacje i choroby układu kostnego,
  • Wzrost ryzyka zachorowań na nowotwory,
  • Zagrożenie wystąpienia chorób autoimmunologicznych
  • Obniżona odporność,
  • Problemy skórne.
Slider

Witamina C.

W trakcie upalnej pory roku nasz organizm narażamy na znaczną utratę witamin i minerałów. Ich spadek wiąże się z obniżeniem odporności, którą powinniśmy pielęgnować przez cały rok. Jednym z najbardziej popularnych i skutecznych organicznych związków chemicznych jest witamina C. Wyróżnia się silnymi właściwościami antyoksydacyjnymi, dzięki którym uchroni nasz organizm przed szkodliwymi działaniami wolnych rodników, spowalniając proces starzenia się. Ponadto, wpływa na prawidłową produkcję kolagenu, przyczyniającego się do elastyczności i jędrności skóry.

Witaminy i minerały. Witamina C

Nasz organizm nie jest przystosowany do samodzielnego gromadzenia witaminy C. Dlatego też, tak ważne jest regularne spożywanie kwasu askorbinowego, który zapewni nam:

  • Zminimalizowanie ryzyka wystąpienia przeziębienia,
  • Ograniczenie rozwoju chorób cywilizacyjnych,
  • Wzmocnienie zębów, dziąseł, ścięgien, więzadeł, a także kości,
  • Uszczelnienie i wzmocnienie naczyń krwionośnych, a także leczenie nadciśnienia,
  • Zmniejszenie uczucia zmęczenia i znużenia oraz utrzymanie prawidłowych funkcji układu nerwowego.
Slider

Witamina E.

Witamina E, tak samo jak C, jest naturalnym przeciwutleniaczem. Nazywana jest potocznie źródłem młodości, a wszystko dzięki pozytywnemu wpływowi na kondycję naszej cery. Skutecznie chroni naszą skórę i włosy przed szkodliwym promieniowaniem UV, na które szczególnie jesteśmy narażeni latem. Ponadto, witamina E minimalizuje ryzyko wystąpienia poparzeń słonecznych, które mogą doprowadzić do poważnych chorób i dolegliwości. Poprawia ogólny stan skóry i paznokci, a także wpływa korzystnie na libido i wzrost poziomu testosteronu. Dodatkowymi działaniami witaminy E są:

  • Wpływ na właściwe działanie krzepliwości krwi,
  • Wspiera odpowiednią ruchliwość mięśni,
  • Działa pozytywnie na odpowiednie nawilżenie, regenerację oraz natłuszczenie skóry, opóźniając jej starzenie,
  • Wspomaga prawidłowy przebieg owulacji u kobiet.
Slider

Beta karoten.

Beta karoten stanowi prowitaminę witaminy A. Jest to barwnik, skutecznie i długotrwale magazynowany przez nasz organizm. Swoją popularnością cieszy się szczególnie w okresie letnim, kiedy pragniemy poprawić koloryt skóry, a także uzyskać wymarzony efekt opalania. Ponadto, beta karoten ma duży wpływ na pracę całego organizmu:

  • Wspomaga funkcjonowanie wzroku,
  • Poprawia stan naszej skóry,
  • Wpływa korzystnie na działanie układ pokarmowego,
  • Chroni nasz układ odpornościowy,
  • Jest przeciwutleniaczem, hamującym szkodliwe procesy oksydacyjne,
  • Zmniejsza poziom szkodliwego cholesterolu.
Beta karoten

Beta karoten idealnie przygotowuje nasze zdrowie i ciało na wakacyjne eskapady. W okresie pełnym słońca, efektywnie chroni nas przed szkodliwym działaniem promieni UVA i UVB oraz przyczynia się do wytwarzania melaniny. Prowitamina A, minimalizuje ryzyko powstania przebarwień słonecznych, a także hamuje proces starzenia się skóry. Co więcej, w trakcie upałów jesteśmy narażeni na nadmierne przetłuszczanie się naszego ciała. W wyniku czego, pojawiają się niepożądane zanieczyszczenia i trądzik. Beta karoten znakomicie normuje pracę gruczołów łojowych, zmniejszając tym sposobem nieestetyczne zmiany.

Slider

Witaminy i minerały na włosy i paznokcie – Biotyna

Dbanie o piękne włosy, skórę i paznokcie ma swój początek we wnętrzu naszego organizmu. Stosując najdroższe kremy i kosmetyki, przy złej diecie i braku właściwej suplementacji , nie przyniosą wymarzonego efektu. W parze ze zdrowym odżywianiem idzie naturalna pielęgnacja, bogata w witaminy i minerały. Tworzą one ochronną powłokę, zwalczającą szkodliwe skutki wysokich temperatur, morskiego wiatru, słonych kąpieli, a także długotrwałej ekspozycji na słońce.

Biotyna wpływa korzystnie na zwiększenie grubości i elastyczności włosów, a także paznokci. Dodatkowo, regularne przyjmowanie suplementów lub kosmetyków z biotyną przyczynia się do szybszego wzrostu wytworów naskórka. Niedobór witaminy pojawia się wraz z przesuszeniem skóry, stanami zapalanymi oraz podrażnieniami i szarzeniem cery. Co więcej, nasze paznokcie stają się łamliwe i cienkie, a włosy kruche. Równocześnie z deficytem biotyny, towarzyszy nam brak koncentracji oraz senność.

Slider

Comments are closed.

Indywidualne podejście do klienta i jego potrzeb jest naszą niezmienną domeną. Wraz z doświadczeniem i pasją, budujemy Państwa zaufanie. Z troską o zdrowie i komfort każdego z Was.